Vårterminen 2024

Här har vi samlat information som du behöver som elev och målsman om Vårterminen 2024

Terminsstart: v. 2
Sista ridvecka: v. 24
Ingen ridning på röda dagar.
Teoriveckor: Sportlovet och påsklovet. Ingen ordinarie ridning denna vecka. Istället erbjuds olika teoripass på Stall Stackebo att välja mellan.
Betalning: Faktura för hela terminen skickas till er innan terminsstart. (Nya elever faktureras efter de tre första lektionerna) Frågor om fakturan kontakta kassör Karin Johansson på tel. 0705292520. Se priser här.
Återbud: Återbud anmäls i portalen Hippocrates senast 10.00 samma dag för att ha rätt till igenridning. Till portalen.
Uppsägning: Ridplatsen är din tills du säger upp den vilket måste göras senast 2 veckor innan terminens slut. Annars förlängs den med en termin i taget.
Villkor: Vi har vissa regler för ridning i vår verksamhet som måste följas. Läs dem här.

Vår elevportal

Vi är riktigt glada över att kunna bjuda in alla våra medlemmar och aktiva till vår elevportal i Hippocrates som är ett digitalt system för ridskolor. Vi lämnar en värld av lappar, brev och anslagstavlor och samlar allt på en plats som alla kan se. Som elev eller målsman får du en egen inloggning i systemet och kan se aktuell information som gäller vår verksamhet och din ridning.

Systemet skall du använda när du:
Skall hålla dig uppdaterad om vad som händer på ridskolan.
Lämnar återbud till en lektion
Bokar igenridning
Bokar dig till andra aktiviteter, tex klubbtävlingar
Kom ihåg att logga in minst en gång i veckan för att hålla dig uppdaterad.