Stallvärdar

Ett stall kan vara en främmande miljö för många med flera regler och rutiner att tänka på. För att underlätta för hästar, ryttare och besökare har vi på Stall Stackebo s.k. stallvärdar. Våra stallvärdar är ungdomar och barn, aktiva i klubben som har fått ansvaret att vara behjälpliga i verksamheten på schemalagd tid.

Framförallt skall de hjälpa elever och föräldrar med att göra i ordning hästarna inför lektion och efter lektioner. Svara på frågor och visa hur man gör och var saker finns. När det finns tid över så hjälper stallvärdar till med stallarbete och skötsel av hästarna.

Stallvärdar våren 2023

Måndagar:
Tisdagar:  Oliver
Onsdagar:  Siri
Torsdagar:   Ellen

Vad innebär det att vara stallvärd:

Klubben utbildar dig till en ledare som tar ansvar för hästar och människor som vistas i stallet.

- hjälper föräldrar och elver med hästarna
- hjälper efter behov till på lektionerna
- ser till att hästarna sköts rätt
- hjälper till att hålla ordning och reda i stallet

Vill du bli stallvärd?
Vi är alltid intresserade av att bli fler, både vuxna och yngre som vill hjälpa till i vårt stall och i verksamheten. Det är ett plus om du har erfarenhet av hästar och stall men inte ett krav. Vi hjälper gärna till och utbildar dig på vägen.
Du anmäler ditt intresse i elevportalen under Ridskolans kö. Är du inte medlem så anmäl dig via länken HÄR