Vilken tävlingsdag det blev igår......

Ebba och Thyra  visade framfötterne på dressyrbanan. Det var i Värnamo som första amgången i allsvenskan div 3 avgjordes. Det är första gången vår klubb ställer upp med ett dressylag. Vårat lag är ett glatt gäng där flera aldrig har tävlat innan, vi gör detta för att komma ut tillsammans och ha roligt. Att det gick så strålande bra första gången var verkligen en rolig bonus.... ingen av oss hade förväntat oss detta ;-)
Ebba var först ut i lagklassen och red en super ritt på 71% vilket gjorde att vi direkt gick in på första plats. Vi skojade om att det var tur att vi startade först så får vi ligga i toppen en liten stund iallafall..... det blev en lång stund i toppen för det var inte förrens sista ryttaren ridit som ett lag precis gick om oss. Så roligt för de duktiga och modiga ryttarna som ställde upp för laget..... Heja er!!

Det var ingen som toppade Ebbas resultat i den klassen så hon tog segern i den individuella klassen.
Ebba red även en LB:2 som också gick bra och där tog dem hem tredje placeringen. Så med tre rosetter med sig hem så kan Ebba inte annat än att vara supernöjd över dagen.