Torsdag :-)

I söndags avgjordes tredje och sista omgången i dressyrallsvenskan div 3 för häst. Vi var tre ryttare som åkte dit för att representera vår fina klubb. Den sista omgången gick i en klass högre än innan, vilket det bara var Ebba som ridit innan. Men trots detta gick det ganska bra för oss. Vi kom på en trede plats vilket också gjorde att vi slutatde som trea i vår zon. Ingen final för oss, men vi är mycket nöjda med vår insatts.
Ebba red till sig en femte placering i LB:2, av 6 starter på dessa tre tävlingar har Ebba och Thyra ridit till sig fem placeringar....inte illa!!
Hoppas det blir fler lagdressyrer i framtiden.

Vi hade klubbhoppning här igår och som vanligt var det en lyckad tillställning med många duktiga ryttare. Ebba hoppade tvp rundor på Frasse, 70 och 80 cm och det gick super bra :-) snart dax för riktig tävling.

Men nästa tävling är på söndag för mig och Thyra, dressyr i Värnamo.

Igår var jag med en elev och tittade på häst på Visingsö, vi hittade en fin unghäst som vi tog med oss hem för att testa. Då den inte varit i sverige så länge får den nu stå i karantän två veckor. Den får alltså inte komma i kontakt med våra andra hästar. Man får heller inte klappa den och sen klappa andra hästar, så vi inte får någon smitta i stallet.

Lukas har varit hos ögonspecilalisten i Skara, han skulle fortsätta sin behandling en vecka till och sen på återbesök. För att han inte ska behöva åka så långt står han i Skövde till återbesöket. Vi får hålla tummarna för att det ser bättre ut, så han kan komma tillbaka och arbeta lite till tillsammans med oss.

Nu är vi snart klara med vårterminen, sista veckan rids v 25. Sen kör vi igång med läger fram till semestern. Alla läger utom daglägret är fulla, så kul.