Aj aj

Ibland blir det inte som man tänkt :-(
Igår efter lunch när jag höll på och fixa i stallet, så lyckades jag göra illa mig i foten. Var uppe på logen och hämtade en foder säck och när jag tog sista steget i trappen så tarmpade jag ordetligt snett. Föll ihop i en hög med enorm smärta, släpade mig en bit på golvet..... men insåg att för tillfället kommer jag ingenstans. Reste mig efter en stund och haltade ur stallet, men då började det svarta för ögonen och jag mådde illa. Tog mig ut till gödselsatcken och satte mig på kanten. Tänkte att om jag svimmar så landar jag mjukt ialla fall ;-) ropade på Sara och praktikanten, eller försökte ropa..... har aldrig varit så påverkad att jag knappt kan prata.  Fick hjälp av tjejerna in i klubbhuset och soffan, blev mycket bättre när jag fick lägga mig ner. Men gisses vilken smärta. Låg där och funderade på vem jag skulle ringa, insåg att några lektioner blir det inte ikväll. Som tur är har jag Ebba och Johanna som ställer upp för mig och löste kvällens lektioner.
Niclas fick komma hem och hjälpa mig från klubbhuset och in, fyrhjulingen funkar bra som sjuktaxi :-)
Men det verkar ialla fall som det "bara" är en rejäl stukning och jag hoppas att jag snart är på benen igen. Med kryckor tänkte jag ha kvällens två sista lektioner. Det blir att sitta still och undervisa, vilket inte är min stark sida ;-)

Efter en eftermiddag / kväll i soffan blir jag ganska rastlös och nu sitter jag här igen, tråkigt :-(